Realtid er kerneelementet i effektiv styring af passagertransport. Giver trafikselskab og operatør Realtidsopdateret køretøjsplacering. Kræver GPS, chafførterminal og mobilnetværk.
Information til passagerer. Køreplan, næste stop, skiftemuligheder, nyheder, vejr, reklame osv.
Udfra køreplaner og præcis GPS-positionering vil adibusLive annoncerer næste stop gennem forud indspillet lydfiler.
Visning af ankomst- og afgangstider med Realtids opdateringer af eventuelle afvigelser.
APC – Automatisk passagertælling – ved hjælp af 3D-kamerateknologi med 99 % nøjagtighed. Publicer passagerbelastning i realtid.
Effektiv og automatisk pladsstyring på mindre stationer med et begrænset antal baner for at imødekomme et stort antal ankomster og afgange.
Når chaufføren har logget ind på adibus Backend - adibus Live - overtages kontrollen over destinationsskilte via de forud indlæste køreplaner. Når føreren har logget ind, skal føreren kun fokusere på at køre bussen.
Passager-app til smartphone, der viser ankomsttider i realtid baseret på præcis GPS-positionering, forudindlæste køreplaner, der holder passagererne fuldt opdateret til enhver tid. Identiske oplysninger kan vises på en webside.
Baseret på data indsamlet fra køretøjet vil CAN-Bus, adibus SmartDrive-løsning analysere bussens drift og præsentere realtidssvar til chaufføren på chaufførterminalen samt præsentere analyser i adibus Backend – adibusLive.
Er et værktøj for operatører til at optimere opladningen af elektriske køretøjer.
Består af værktøjer til at optimere planlægning og drift af busser, letbane og tog.
Planlægningsværktøjet er en del af adibus Live platformen og omtales som adibus Daily.
Trafiklysmodulet hjælper bussen med at få "grøn bølge", når den passerer lyskryds.
Chaufføren kan via chaufførterminalen kommunikere med driftscenteret. Med VOIP undgår operatøren behov for mobiltelefoner, radio osv.
Bruges til at chaufføren kan tjekke ind i køretøjet. Giver chaufføren vital information om ruten, føreradfærd og passagerbelastning osv.
adibus ASL giver dig mulighed for at oprette geofencerede zoner med visse hastighedsbegrænsninger f.eks. 30 km/t i skolens områder.
Chaufførens daglige arbejdsplan på mobil app. Altid opdateret med opgaver, hvilket køretøj han skal køre og hvornår, og hvilke ruter.